dijous, 27 de febrer del 2014

ACTIVITAT 2. CAPES

Continuem amb el GIMP, hui estem treballant amb les capes:


 






-


Espere que vos agraden totes les fotos. :')


dimarts, 25 de febrer del 2014

ACTIVITAT 1. FILTRES

Hui anem aseguir treballant amb el GIMP. Treballarem amb els filtres:

La de veritat:



1r filtre: Detecció de vores, Neó.




2n filtre: Decora, Old Photo.


 



3r filtre: Distorsions, Mosaics.


4t filtre: Artístic, Còmic.


dimarts, 18 de febrer del 2014

Si algú està vegent ara el meu blog que diga en els comentaris EUREKA!!!!!!!

dijous, 13 de febrer del 2014

LA IMATGE DIGITAL

 Què és la resolució d'una imatge? La resolució és la relació que hi ha entre la quantitat de píxels i la grandària (en centímetres, mil·límetres...) d'una imatge. Es mira normalment en la quantitat de píxels que té cada polzada quadrada de la imatge, o píxels per polzada (ppp).

Què és un pixel? La imatge digital està formada per píxels, que són els petits quadradets que podem veure quan l'ampliam molt. Lògicament, quants més píxels té una imatge, més nítida i definida es veu. Però també ocupa més memòria.La relació entre la quantitat de píxels i la mida en centímetres s'anomena resolució.
 http://www.arta-web.com/iesarta/departaments/educacio_plastica/arxius_evp/WEB_IE/arxius/02_fotografia/201_aspectes_t%E8cnics.htm

Què aplicacions utilitzem per editar imatges, no només on-line? Photo Scape, GIMP, Paint.NET, Picsart, Photolab, PhotoStudio, Instasquare, PhotoFiltre, Retrica... 

Què és to i saturació? La saturació o puresa és la intensitat d'una tonalitat específica. Es basa en la puresa del color, una tonalitat molt saturada té un color viu i que ressalta; en disminuir la saturació, el color es torna més dèbil i grisós. Si s'anul·la completament la saturació, el color es transforma en una tonalitat de gris.S'anomena to la quantitat que permet classificar i distingir els colors del grau de puresa que representa.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Saturaci%C3%B3_crom%C3%A0tica

 Per a què fem servir les capes en una imatge? Amb el Photoshop, com amb altres programes d'quest tipus, es poden crear diferents capes per una imatge. Cada capa és com un full, un damunt de l'altre, on hi pot haver diferents elements de la imatge. Poden ser opaques o transparents. Això dóna moltes possibilitats de combinació a l'hora de fer retocs i fotomuntatges. 
http://www.arta-web.com/iesarta/departaments/educacio_plastica/arxius_evp/WEB_IE/arxius/03_edicio/310_capes.htm 

dimarts, 11 de febrer del 2014

LA WEBCAM 

 Aquesta classe hem vist uns quants vídeos sobre lo perillos que és tindre una webcam. Hi ha diferents problemes: que te la deixes encesa i et puguen espiar, que et poden enganyar sobre el que veus de l'altra persona, altra és que et poden gravar per mitjà de la webcam, la següent és que es pot activar la webcam soles i per últim que poden moltes coses sobre tú. 
  
Aquesta entrada la he fet amb el meu company Alvar si aneu al seu blog podreu vore el mateix. Clik ací

dijous, 6 de febrer del 2014



LLicències de Creative Commons







Posar les vostres obres sota una llicència Creative Commons no significa que no tinguin copyright . Aquest tipus de Llicències Ofereixen Alguns Drets a terceres persones sota certes condicions . Quines condicions ? Aquest web os permet Escollir o unir les condicions de la llista » by.large_petit Reconeixement ( Attribution ) : En qualsevol explotació de l'obra autoritzada per la llicència farà falta reconeixia l'autoria . Nc - eu.large_petit No Comercial ( Non commercial ) : l'explotació de l'obra queda limitada a usos no comercials . nd.large_petit Sense obres derivades (No derivate Works ) : L'autorització per explotar l'obra no INCLOU la transformació per crear una obra derivada.sa.large_petit Compartir Igual ( Share alike ) : l'Explotació autoritzada INCLOU la creació d'obres derivades sempre que mantinguin la mateixa llicència en ser divulgadas.Con aquestes condicions es pueder generar les sis combinacions que produïa les Llicències Creative Commons : by_petit Reconeixement ( by ) : es permet qualsevol explotació de l'obra , incloent una finalitat comercial, així com la creacion obres derivades , la distribució de les quals també està permesa sense cap restricció . by - nc.eu_petit Reconeixement - No comercial ( by - nc ) : Es permet la generació d'obres derivades sempre que no es Faci un ús comercial . Tampoc es pot utilitzar l'obra original amb finalitats comercials . by - nc - sa.eu_petit Reconeixement - NoComercial - CompartirIgual ( by - nc - sa ) : No es permet un ús comercial de l'obra original ni de les possibles obres derivades , la distribució de les quals ha d' acer amb una llicència igual a la qual regula l'obra original.by - nc - nd.eu_petit Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada ( by - nc - nd) : No es permet un ús comercial de l'obra original ni la generació d'obres derivades .
 
by - sa_petit Reconeixement - Compartir ( by-sa ) : Es permet l'ús comercial de l'obra i de les possibles obres derivades , la distribució de les quals ha d' acer amb una llicència igual a la que regula l'obra original .
 
by - nd_petit Reconeixement - SenseObraDerivada ( by - nd) : Es permet l'ús comercial de l'obra però no la generació d'obres derivades .


dimarts, 4 de febrer del 2014

Si voleu utilitzar el creative commons vos deixe ací el link de la pàgina.http://es.creativecommons.org/blog/
Que és això de Creative Commons? És una pàgina que certifica les fotos per a que els demes les puguen publicar i fer el que vullguen amb elles, menys guanyar diners amb ella, però sempre nomenant al autor.
Que m'ha semblat el creative commons? M'ha semblat molt bé perque aixina pots publicar fotos, manarles...
Ja fa molt de temps que no publique res al blog, el primer és felicitar-vos el 2014, i ara anem a fer classe de informàtica a vore que fem, de moment anem a vore un video.